مزایای اقدام پژوهی
- سطح بالای ارتباط عملی تحقیقات تجاری؛
- می توان با داده های کمی و کیفی استفاده کرد.
- امکان کسب دانش عمیق در مورد مشکل.
معایب اقدام پژوهی
-
مشکلات در تمایز بین اقدام و تحقیق و اطمینان از کاربرد هر دو.
;
- تأخیر در تکمیل اقدام پژوهی به دلایل مختلف، اتفاق نادری نیست
- عدم تکرارپذیری و دقت
مهم است که بین اقدام پژوهی و مشاوره تمایز قائل شویم. به طور خاص، اقدام پژوهی بیشتر از مشاوره است، به گونه ای که اقدام پژوهی هم شامل اقدام و هم تحقیق می شود، در حالی که فعالیت های تجاری مشاوره بدون تحقیق، اقدام محدودی است.
پیچیدگی های خاص در اقدام پژوهی
مطالعه اقدام یک مطالعه مشارکتی است که از چرخه های خود انعکاسی زیر تشکیل شده است:
- برنامه ریزی برای شروع تغییر
- اجرای تغییر (عمل) و مشاهده روند اجرا و پیامدها
- تأمل در فرآیندهای تغییر و برنامه ریزی مجدد
- بازیگری و مشاهده
- منعکس کننده
پیچیدگی های اقدام پژوهی
کمیس و مک تاگارت (2000) اذعان دارند که مراحل تکی مشخص شده در مدل مارپیچی اقدام پژوهی ممکن است همپوشانی داشته باشند و طرح اولیه توسعه یافته برای تحقیق ممکن است در مدت زمان کوتاهی به دلیل طیفی از عوامل منسوخ شود. مزیت اصلی مدل مارپیچی اقدام پژوهی به امکان تحلیل عمیقتر پدیده در هر بار و در نتیجه درک بیشتر مسئله میباشد. معایب مدل مارپیچی اقدام پژوهی شامل این فرض است که تکمیل هر فرآیند به زمان زیادی نیاز دارد که ممکن است همیشه اینطور نباشد.
کتاب الکترونیکی من، راهنمای نهایی برای نوشتن پایان نامه در مطالعات بازرگانی: کمک گام به گام کمک عملی برای تکمیل پایان نامه با حداقل استرس یا بدون استرس ارائه می دهد. این کتاب الکترونیکی تمامی مراحل نگارش پایان نامه از انتخاب تا حوزه پژوهش تا ارسال نسخه تکمیل شده اثر را در مهلت مقرر در بر می گیرد.
منابع
برایمن، ا. و بل، ای. (2011) “روش های تحقیق تجاری” ویرایش سوم، انتشارات دانشگاه آکسفورد
[2] Collis, J. & Hussey, R. (2003) “تحقیقات تجاری. راهنمای عملی برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد» ویرایش دوم، پالگریو مک میلان
دیدگاهی بنویسید